Klauzula informacyjna
- Definicje:
- ADO – Jacek Ruranski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą X-KINETIC Jacek RURANSKI z siedzibą przy ul. Oleskiej 106, 42-700 Lubliniec, NIP:5751239690, tel. 781 040 606, e-mail.: xkinetic.lubliniec@gmail.com ; ADO jest administratorem Danych Klienta w rozumieniu RODO,
- Klient – osoba fizyczna korzystająca z usług świadczonych przez ADO jako konsument, jak również osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą i korzystająca z usług świadczonych przez ADO lub świadcząca usługi na rzecz ADO, w tym w ramach umowy o jednostronne świadczenie usług albo wzajemne świadczenie usług, zarówno pisemnych, ustnych, płatnych, jak i bezpłatnych, jak również osoba fizyczna zamierzająca zawrzeć którąkolwiek z wyżej wymienionych umów,
- Dane – wszelkie informacje dotyczące Klienta, umożliwiające jego bezpośrednią lub pośrednią identyfikację, w szczególności imię i nazwisko, numer identyfikacyjny, dane o lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden bądź kilka szczególnych czynników określających jej fizyczną, fizjologiczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość. Cechą odróżniającą Dane od innych informacji dotyczących osób jest brak anonimowości – informacja ma charakter osobowy, dopóki jest możliwe ustalenie tożsamości osoby, której ona dotyczy,
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- ADO oświadcza, że przetwarza Dane zgodnie z regulacjami zawartymi w RODO oraz Ustawie o ochronie danych osobowych z dnia 10 maja 2018 r., przepisami zmieniającymi albo zastępującymi te akty, przepisami wykonawczymi oraz wszelkimi innymi powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.
- ADO niniejszym informuje Klienta, że jego Dane będą– w zależności od rodzaju usług z których Klient korzysta – mogą być przetwarzane w następujących celach i na następujących podstawach:
- przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną, za pośrednictwem telekomunikacyjnych urządzeń końcowych lub automatycznych systemów wywołujących – na podstawie zgody Klienta,
- podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy oraz w celu wykonania umowy, w szczególności:
- przygotowania oferty lub umowy,
- kontaktu z Klientem,
- realizacji przedmiotu umowy,
- składania lub rozpoznawania reklamacji, wniosków, sprzeciwów i innych pism kierowanych przez ADO do Klienta albo przez Klienta do ADO,
- dokonania rozliczenia,
- zmiany lub rozwiązania umowy,
- wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na ADO, w szczególności realizacji obowiązków z podatkowych, rachunkowych i archiwalnych,
- wynikającym z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO, w tym w celu:
- ustalenia, dochodzenia lub ochrony roszczeń ADO,
- ochrony przed roszczeniami Klienta czy próbami oszustwa,
- marketingu własnych usług ADO ,
- analitycznym, statystycznym i zarządczym, w tym wewnętrznej sprawozdawczości i analizy zarządczej, statystycznej i badawczej mającej na celu rozwój i ulepszenie świadczonych przez ADO usług,
- przeprowadzania audytów wewnętrznych i inspekcji,
- wprowadzania biznesowych mechanizmów kontrolnych,
- zarządzania operacjami przejęcia, łączeń, podziałów, przekształceń.
- Przetwarzane przez ADO Dane – w zależności od rodzaju Klienta i rodzaju zawartej z ADO umowy – mogą obejmować: imiona i nazwiska, firmę, numer identyfikacyjny (m. in. PESEL, NIP, REGON i inne numery w odpowiednich rejestrach podmiotów zagranicznych), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, numer faksu, adres prowadzenia działalności, zamieszkania i korespondencyjny, dane dotyczące transakcji finansowych (np. numerów rachunków, kart kredytowych lub płatniczych, innych unikalnych identyfikatorów), dane o lokalizacji, identyfikator internetowy i inne dane podane dobrowolnie przez Klienta.
- Odbiorcami Danych mogą być pracownicy ADO, podmioty współpracujące z ADO w zakresie świadczonych przez ADO usług, w szczególności w zakresie świadczenia usług sportowych, organizacji wydarzeń, zarządzania systemami informatycznymi ADO (w szczególności podmioty hostingujące), marketingu, obsługi prawnej, windykacyjnej, podatkowej, finansowej, kadrowej lub księgowej ADO, przeciwnicy procesowi (w tym uczestnicy postępowań z udziałem Klienta i ADO, w tym ich pełnomocnicy, sądy, organy administracji rządowej i samorządowej, organy postępowania przygotowawczego, organy egzekucyjne i inne organy ochrony prawnej, organy nadzoru, biura informacji gospodarczej, nabywcy wierzytelności ADO, podmioty uczestniczące w dokonywanych z udziałem ADO procesach przejęcia, łączeń, podziałów, przekształceń podmiotów gospodarczych, podmiot prowadzący działalność w zakresie niszczenia, przechowywania dokumentacji albo archiwum państwowe.
- ADO nie przekazuje Danych Klienta do państw trzecich w rozumieniu RODO.
- Dane są przechowywane:
- do czasu odwołania zgody przez Klienta – w przypadku gdy ich przetwarzanie odbywa się na podstawie udzielonej zgody,
- do czasu wniesienia sprzeciwu – w przypadku, gdy przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO, chyba że ADO będzie mogła nie uwzględnić sprzeciwu z przyczyn, o których mowa w ust. 9 niniejszego paragrafu.
- do czasu wygaśnięcia zobowiązań stron wynikających z wiążącej ich umowy i roszczeń o ich wykonanie – w przypadku gdy ich przetwarzanie jest niezbędne dla wykonania tej umowy lub podjęcia działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy,
- do czasu wygaśnięcia obowiązków ADO wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
- do czasu wygaśnięcia (w tym przedawnienia) praw, roszczeń lub obowiązków ADO i Klienta – w przypadku gdy ich przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO.
- Klientowi przysługuje prawo do żądania od ADO dostępu do Danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, jak również prawo do przenoszenia Danych.
- Klient ma prawo w dowolnym momencie, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego Danych, gdy przetwarzanie to jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez ADO, w tym wobec profilowania na tej podstawie. ADO nie wolno już przetwarzać tych Danych, chyba że wykaże ona istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności Klienta, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń ADO.
- Jeżeli Dane są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego ADO, Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania jego Danych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
- W przypadku przetwarzania Danych przez ADO na podstawie zgody Klienta, zgoda może zostać cofnięta w dowolnym momencie, przy czym cofnięcie to nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem
- Klient korzysta z uprawnień, o których mowa w ust. 8-11 niniejszego paragrafu w szczególności poprzez wysłanie pocztą elektroniczną na adres xkinetic.lubliniec@gmail.com stosownego żądania wraz z podaniem imienia i nazwiska Klienta, telefonicznie pod numerem + 48 781 040 606, za pośrednictwem poczty albo osobiście w siedzibie ADO.
- Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do właściwego organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
- Poza przypadkami, gdy wymagają tego bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, podanie Danych ADO przez Klienta jest dobrowolne, przy czym odmowa jest równoznaczna z brakiem możliwości podjęcia działań zmierzających do zawarcia umowy z Klientem, zawarcia umowy z Klientem, przesłania albo zaakceptowania oferty, udzielenia odpowiedzi na zapytanie, itp. W przypadku żądania usunięcia Danych przez Klienta zawarcie umowy nie dochodzi do skutku, zaś w stosunku do niewykonanej umowy zawartej następuje skutek, jak w przypadku odstąpienia od umowy (tak jakby od początku nie była zawarta, a strony zobowiązane są zwrócić sobie nawzajem to, co już świadczyły; w takim wypadku Klient zobowiązany jest do pokrycia kosztów poniesionych przez ADO w związku z lub w celu zawarcia lub wykonania umowy).
- Źródłem Danych są informacje pozyskane bezpośrednio od Klienta, jak również mogą być informacje uzyskane od osób trzecich:
- organów państwa, rejestrów publicznych i innych powszechnie dostępnych źródeł – imiona i nazwiska, firma, numer identyfikacyjny (m. in. PESEL, NIP, REGON i inne numery w odpowiednich rejestrach podmiotów zagranicznych), adres poczty elektronicznej, numer telefonu, adres prowadzenia działalności, zamieszkania i korespondencyjny, adres strony internetowej,
- podmiotu obsługującego płatności – imiona i nazwiska, adres zamieszkania albo siedziby, dane dotyczące transakcji finansowych (np. numerów rachunków, kart kredytowych lub płatniczych, innych unikalnych identyfikatorów),
- dostawców Internetu – dane o lokalizacji, identyfikator internetowy.
- Dane nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu.